rozwiązanie na chłodne wieczory :-)

witajcie moi kochani :-)
Dostałam kilka ponagleń i bur za to, ze nic nowego nie pokazuję :-)). 
Szybciutko to w takim razie nadrabiam.
Dzieje sie u mnie tak dużo ze musiałabym pisać przynajmniej dwa posty dziennie, ale to nie mój styl :-).
Na naszym tarasie zagościł  nowy mebel-to meksykański kominek ogrodowy.
Marzyl mi sie taki od ubieglego roku, ale jakoś wciąż coś mi stawało na przeszkodzie.
W oryginale piec meksykański jest wykonany z gliny, ale nie chciałam go z powodu ograniczeń typu : ze można w nim palić tylko brykietem lub węglem drzewnym. Oba zapachy nie nalezą do najpiękniejszych. Co palące sie drewno, to palące się drewno, anie jakieś wióry :-).
Poza tym mały szczegół-piec gliniany nagrzewa sie cala powierzchnia i gdyby się chciało go przesunąć, to jest mały problem. Nasz ma wygodne uszy i można go przenosić z miejsca na miejsce nie narażając sie na poparzenie.




 Piecyk jest idealny na nadchodzące chłodne wieczory w ogrodzie lub na tarasie. Wiemy ze w naszym klimacie wieczory kiedy można posiedzieć bez zbędnego okrycia jest kilka w roku. Z kominka szybko wydobywa się przyjemne ciepło. Może być traktowany również jako odstraszacz na owady. 
Wczoraj wypróbowaliśmy jego dodatkową funkcję. Posłużył nam jako wędzak :-). Wędzenie trwało 2,5 godziny ale uwędzony pstrąg, rano wyłowiony z rzeki przez mojego osobistego męża ,smakował nieziemsko :) 
 


zobaczcie czy nie wyglada przyjemnie?
 


za kilka dni taras przejdzie mały lifting-robi sie zadaszenie przynajmniej nad częścią.
Jesli zrealizuje to co mam w głowie,, to będzie cudnie :-))

bardzo dziekuje za odwiedziny i miłe komentarze :-))

Lucy

48 komentarzy:

  1. Meksykański kominek - pierwsza klasa! Rybka także musiała być pyszna! Tylko błagam nie pisz jeszcze: "jest idealny na nadchodzące chłodne wieczory" Przed nami lato i ciepłe wieczory, kominek niech odgania komary i wędzi rybki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te chłodne wieczorki sa wpisane w nasz klimat :-). Nie raz by człowiek posiedział wieczorami na świeżym powietrzu, to chłód albo komary skutecznie go do tego zniechęcają :-)

      Usuń
  2. Lucynko bajecznie a te foty wieczorne co za klimat zazdroszczę:-)
    A gdzie wynalazłaś ten super dywanik;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam w domu kilka takich sztuk i wyciągam w potrzebie :-)

      Usuń
  3. Ależ to jest dopiero piec!!! nigdy takiego nie widziałam! supcio

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę proszę, pięknie u Ciebie, bajecznie i pysznie! Już nie mogę się doczekać Twojego zadaszenia, może mnie zainspirujesz, bo u nas taras jest jak patelnia :( Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to witaj w klubie, ja tez sie czuje jak frytka :)). Jak budowaliśmy nasz taras to wydawało mi sie ze dam rady z tym południowym słońcem, ale niestety trzeba byc twardzielem :-).

      Usuń
  5. Cudny klimat, cudny piecyk, napisz proszę jeśli możesz gdzie takowy zakupiłaś.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc jest kilka miejsc w sieci gdzie można takie kominki kupić. Ceny są bardzo rozrzucone. Wpisz sobie kominek tarasowy lub ogrodowy i wyskoczą ci sprzedawcy. Kukaj także na allegro.

      Usuń
  6. Cudowna rzecz! Dla posiadaczy tarasów i ogrodów - rewelacja! I w ogóle bajka ten Twój taras! Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie to zadaszenie, jestem bardzo ciekawa, bo nękam swojego ukochanego. Potrzebne bardzo ze względu na deszcz ale i na słońce.
    Piecyk cudny , możesz podac jakieś namiary, to wędzenie mnie zaintrygowało.
    Klimacik cudny, czekam na więcej, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ali właśnie oba wymienione anomalia deszcz i mocne słońce spowodowało u nas decyzje ze cos musimy zrobić z tematem. Bylo kilka propozycji, ale wybraliśmy najbardziej optymalna dla nas :-)

      Usuń
    2. Właśnie deszcz i mocne slonce spowodowało u nas decyzje ze cos musimy zrobić z tym tematem. Bylo kilka propozycji ale wybraliśmy jedna najbardziej opcjonalna dla nas :)

      Usuń
  8. świetny pomysł , z chęcią posiedziała bym przy czymś takim w chłodniejsze wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Extra, super klimat, a fotki pierwsza klasa:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny i praktyczny kominek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokładnie, kominek jest bardzo praktyczny. Dobrze komponuje się, można dopasować go w różne miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przytulne te Twoje tarasowe zakątki. A teraz nawet wieczorne chłody Wam nie straszne:) Ciekawa jestem pomysłu na zadaszenie tarasu, bo cały czas się zastanawiam co z wszystkimi tarasowymi skarbami robisz gdy pada deszcz.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko przed deszczem muszę wszystko chować do domu. Juz mi sie nie chce gonić z tym tam i z powrotem. Te poduchy z sofy trochę wazą i nie sa wygodne do noszenia. Zadaszenie będzie bardzo proste, bo nie da sie u nas nic wielkiego stworzyć ze względu na kształt i rozmiary tarasu.

      Usuń
  13. Marzy mi się taki kominek od lat.
    Ale zawsze jakieś wydatki są ważniejsze, zwłaszcza jak dom cały czas w remoncie.
    My także nie pomyśleliśmy o zadaszeniu tarasu.
    Pozdrawiam
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny taras :-) Bajkowo i bardzo klimatycznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny ten Twój taras i te deski na nim...a piecyk...marzenie! Przydałby mi się taki,bo zmarzluch jestem i często korzystam z kocyka a piecyk to fantastyczna alternatywa :)))
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny ten piecyk! Taki klimatyczny, szczególnie na chłodniejsze wieczory :) A Twój taras Lucy jest śliczny!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy raz widzę to cudo! Wygląda rewelacyjne!:) Taras godny do pozazdroszczenia, miło jest odpocząć w takim miejscu.
    Pozdrawiam
    Kasmatka
    http://www.kasmatka.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bajeczny klimat ,kominek cudo !!!! Ale gdzie taki można zakupić?
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na dalszą część Renata .

    OdpowiedzUsuń
  19. Piecyk fantastyczny!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie no rewelacja, pierwsze widzę takie cudo ale jest super bardzo, no i wprowadza taki cudny nastrój. Udanego relaksu życzę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaki świetny! Rewelacyjnie komponuje sie na tym pięknym tarasie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Super taras, a ogrzewać idealny. Aż pozazdrościłam Ci tej alternatywy na sierpniowe zimne wieczory i wrześniowe byłby idealny, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Cześć Lucy, kolejna genialna aranżacja.
    Mam pytanie natomiast orientujesz się w jakich cenach takie piecyki występują?
    Nie chciałabym kupować nowego tylko taki już trochę używany. Czy wiesz może jaka cena będzie nie za wysoka

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie mam doświadczenia -nie wiem czy używany piecyk będzie dobrym pomysłem- po prostu nie mam pojęcia :-). Ceny nowych wahają sie od 300 zł do tysiąca, widziałam nawet za 5 tyś. Poszukaj trochę w sieci-być może trafisz na cos odpowiedniego dla siebie :-))

      Usuń
  24. Fantastyczny kominek. Przepięknie masz na tarsie. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. pieknie u ciebie na tarasie, od paru dni klikam i przesiaduje na nim:)
    moglabys napisac jaka szerokosc ma wasz taras? jestem na etapie budowy domu i zastanawiam sie czy 3 m to wystarczajaco.
    u was widac wszystko sie miesci
    aaa i jeszcze jedno, czy zajmujesz sie szyciem poscieli? jesli tak to jaka przyblizona cena?
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malinko-nasz taras ma szer. 3,15. Mimo swojej sporej powierzchni (60m2) od razu mowie ze jest nieustawny z powodu swojego kształtu (litera L) + na rogu pięciokątny wykusz. Tą sama powierzchnie wolałabym mieć tradycyjnie w kształcie prostokąta Jesli planujesz taras w kształcie prostokąta o boku 3m, to wystarczy. Oczywiście większy daje więcej możliwości :)). Niestety nie szyje pościeli :-))
      pozdrawiam gorąco bywalczynie na moim tarasie-wpadnij zobaczyć na żywo :-))

      Usuń
    2. Lucy nie kus, nie kus bo bliska jestem zaryzykowania podrozy dla kilku wieczornych chwil przy kominku meksykanskim z zapachem wedzonej rybki:)
      nasz taras ma byc w prostokacie wiec dalej bede sobie po cichu podgladac co nowego wymyslasz na swoj taras i ogrod, bo pieknie inspirujesz
      pozdrawiam z deszczowego Berlina;)

      Usuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Na chłodne wieczory najlepiej postawić zadaszenie tarasu lub osłonę na taras, wtedy będzie dużo przyjemniej się siedzieć. Tego typu wyposażenie można zamówić na stronie www.slonko.eu , wybór jest olbrzymi , polecam sobie sprawdzić

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetnie wszystko urządzone, z pomysłem. Jak się okazuje kominek może i na tarasie być dobrym rozwiązaniem. Chociaż u siebie to w salonie mam plan kominek zamontować. Na https://ignif.com/wklady-kominkowe/ już sprawdzałem jakie są zastosowane rozwiązania jeśli chodzi o wkłady kominkowe. Można tam wszystko sobie pod wymiar zamówić.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...